domingo, 27 de diciembre de 2009

COM PARLAR BÉ EN PÚBLIC


Com parlar bé en públic podria dir que és un dels llibres més útils que he llegit.
cal dir que s'he m'ha fet passar llegir-lo al ser consells teòrics i no pas una història entretinguda i amb un fil, però tots els consells m'han sigut molt útils.
Durant tots els meus anys a l'escola i a l'institut, mai m'han donat consells o passos per realitzar una bona expressió oral, una bona presentació davant d'altres persones, així que sempre m'he hagut de guiar per la meva intuïció.
Tot i que m'ha costat molt aplicar els consells rebuts, al llegir-los, he pogut meditar sobre aquests i m'han obert el camp de possibilitats a l'hora de fer una exposició.

El que més m'ha sorprès sobre aquest llibre, és la idea de que el bon orador no ho és des de sempre, ho ha d'anar treballant amb el temps, i aquesta idea, ens dona esperança als que des de sempre ens ho hem treballat per poder treure mínimament endavant una exposició amb un públic mínimament nombrós.

Aquest llibre et parla sobre tenir en compte que vols dir, a quines persones et dirigeixes, com ho vols transmetre, quina intenció tens?, etc. ens dona consells per utilitzar correctament el nostre cos i la nostra veu, utilitzar mitjans audiovisuals o d'algun altre tipus per complementar la informació, parlar clar, respirar profundament, vocalitzar, ser proper al públic, etc.

Es un llibre que no tan sols l'he trobat útil per a la nostra futura professió, sinó per a la nostra vida diària, per saber-nos expressar millor i amb més fluïdesa i que la gent ens entengui amb més facilitat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario